Český Šternberk

30.05.2020

28. společný výlet

30.5. 2020 opět vyrážíme na dobrodružný výlet. Tentokrát si vybíráme trasu z Českého Šternberka a dále podél Sázavy zpět. Začínáme na parkovišti pod hradem (40 Kč za auto a celý den). Vystoupáme k hradu, kde v pokladně zakupujeme chybějící vizitky. Na prohlídku hradu nejdeme - byli jsme tu již několikrát. Po schodech sejdeme dolů k restauraci a dál pokračujeme po modré. Kousek za křižovatkou modrá značka uhýbá vlevo do lesa a velmi strmého kopce. Po zdolání je to nahoře už pohodovka. Bohužel všude kolem nás holé stráně bez stromů a u cest kubíky a kubíky dřeva. Po několika krásných výhledech na řeku Sázavu, skály a železniční trať sestupujeme k rozcestí, které je opět lemováno pokáceným dřevem a pokračujeme po zelené podél Křešického potoka až do Poříčka. Dál pokračuje už podél řeky Sázavy krásným údolím, které je lemované chatkami zpět do Českého Šternberka. Chtěli jsme poobědvat v nám dobře známé restauraci Pod hradem, ale bohužel bylo plno a čekala nás cestou ještě malá zastávka.

Cestou zpět jedeme malou oklikou a zastavujeme v Černých Voděradech. Vydáváme se po zelené kousek do Haberského údolí podél Zvánovického potoka. Zde se nachází asi 27 viditelných žulových válců o průměru 90-120 cm a vysokých asi 50cm. Jejich význam je zahalen tajemstvím. Někteří je považují za součást starého slovanského kultovního místa, jiní za mlýnské kameny, každopádně se jedná o jediné podobné naleziště v České republice.

Celkem nachozeno cca 13 Km.