Kutná Hora

27.06.2020

29. společný výlet

Autem jsme přijeli kolem deváté za nádherného počasí, které bylo později až úmorné. Bylo kolem 28 stupňů. V Kutné Hoře jsme auto nechali naproti elektro prodejně v Kremnické ulici. Pokračujeme dolů Táborskou ulicí a u penzionu Šafrán uhýbáme kolem rybníka na žlutou. Míjíme odpočinkové místo štola Bylanka a stále jdeme po žluté kolem osady Markovičky až do vesničky Bylany-Škvárovna. Zde uhýbáme vlevo po modré do Bylan. V Bylanech jdeme stále po modré kolem archeologického ústavu, kde se mimo jiné natáčela scéna do filmu Poklad byzantského kupce až k hrázi Velkého rybníku. Odbočujeme doprava po úzké pěšince až k rozcestí a malé pískové pláži. Po malé pauzičce se vracíme zpět k hrázi a pokračujeme po červené kolem Vrchlických vodopádů podél říčky Vrchlice. Cestou míjíme bývalý mlýn Cimburk, který ještě ve 30. letech 20. století stál, i když se tu už nemlelo. Později vyhořel, zůstaly po něm ruiny. Pokračujeme krásným údolím kolem Suché štoly, pod skalním masivem Stěna pod Střelnicí a kolem Spáleného mlýna a mlýna Dӓnemark. Po několika desítkách metrech je Poličanská štola a o kus dál zase štola sv. Antonína Peduánského. Dále míjíme Vrbův mlýn a stejnojmenný skalní masiv, studánku Na Homoli a památkově chráněná sloupková boží muka, která by měla pocházet z 2. pol. 18. století. Došli jsme až k silnici, kde uhýbáme doprava a hned vlevo na cyklostezku. Podél trati a říčky Vrchlice vycházíme u Vlašského dvora. Na Palackého náměstí v Infocentru zakupujeme vizitky. Cestou zpět si dáváme kafíčko a malý zákusek v cukrárně U Kamila. Zastavujeme se v restauraci Dačický, kde si dáváme výbornou bramboračku s houbami. Pokračujeme kolem soudu a Chrámu sv. Barbory zpět k autu.