Prachovské skály

07.05.2020

Prodloužený víkend jsme strávili na naší chaloupce blízko Prachovských skal.

8.5. 2020 jsme šli od zastávky v Pařezské Lhotě po modré směrem na Parkhotel Skalní město a dále po žluté kolem pomníku Vladislava Lepaře až na rozcestí Prachov - vstup do skal. Po zaplacení poplatku a zakoupení vizitek pokračujeme až na Křížkovského vyhlídku. Dál pokračujeme po červené až na rozcestí Zadní Točenice. Odtud vystoupáme po žluté Myší dírou až na vyhlídku Českého ráje. Po zhlédnutí krásných panoramat jdeme dál po červené až do Zelené rokle, kde si dáváme malé občerstvení. Po odpočinku opouštíme Prachovské skály a po modré se vracíme zpět kolem Parkhotelu Skalní město do Pařezské Lhoty.

Po vydatném obědě a kávičce se vydáváme autem k Jinolickým rybníkům. Auto necháváme u prostředního s názvem Němeček. Po zelené a žluté a nakonec po modré se vydáváme až k Rumcajsově jeskyni (bohužel nebyl doma). Po prohlídce jdeme kousek zpět a odbočujeme na zelenou, po které dojdeme až k vyhlídce Václava Čtvrtka (Přivýšina). Po zdolání krkolomného výstupu na vyhlídku pokračujeme dál po zelené, modré a opět zelené zpět k rybníku Němeček a autu.

9.5. 2020 zahajujeme pochodem po silnici až ke zřícenině hradu Pařez. Po prohlídce pokračujeme stále po červené až k bývalému koupališti Pelíšek. Po malém občerstvení šlapeme dál až na parkoviště u vstupu do Prachovských skal. Po zakoupení vizitek vystoupáme z parkoviště po schodech (žluté) až na Skautskou vyhlídku, ze které bohužel kvůli stromům není nic vidět. Asi po 200 metrech míjíme kamennou zvoničku a po modré kolem Parkhotelu Skalní město se vracíme zpět.

Opět po vydatném obědě vyjíždíme autem směr Zámostí-Blata a Maršov. Zde necháváme auto u lesa kousek od vesničky. Z Maršova jdeme do prudkého stoupání po zelené až na vyhlídku Ervínův hrad. Po prohlídce se vracíme zpět k autu a následně až do chaty.

10.5. 2020 bohužel balíme a uklízíme. Cestou zpět domů chceme ještě navštívit zříceninu hradu Kumburk. Bohužel nebo bohudík nás navigace poslala až na parkoviště 300m pod hradem. Původně jsme chtěli zastavit na parkovišti u hostince Klepanda ve vesničce Syřenov a zbytek dojít pěšky (asi 2 Km).