Týnec nad Sázavou

01.08.2020

V sobotu ráno vyrážíme z Prahy hl.n. vláčkem v 8:24 nádhernou krajinou směr Kačerov, Braník, Davle, Kamenný Přívoz a Týnec nad Sázavou. Cesta bohužel trvala 1 hodinu a 24 minut průměrnou rychlostí vlaku 50 Km/h, ale zase na druhou stranu se bylo na co dívat. V 9 hod. a 48 minut jsme dorazili do Týnce nad Sázavou. Zrovna v tento den hlásilo počasí extrémní vedra kolem 34 stupňů. Vybaveni několika litry vody vyrážíme od nádraží po modré směrem na Holý vrch. Naštěstí se cesta stáčí do lesa a tak tolik nevnímáme vedro. Na rozcestí Holého vrchu stojí v lese krásný přístřešek, kde po malé pauze pokračujeme vpravo po červené až na rozcestí u Zbořeného Kostelce. Vydáváme se do prudkého stoupání po zelené až k samotné zřícenině hradu. Po prozkoumání a malé svačince jdeme zpět na červenou a pokračujeme dál podél Sázavy směr Ledce. Cesta je úmorná, protože nekopírujeme Sázavu, ale obcházíme pastviny a až po několika kilometrech se vracíme k Sázavě a přicházíme do malé vesničky Ledce. Ve vesničce nejde minout kostel sv. Bartoloměje, u kterého je hrobka statkařů Vaništů. Po prohlídce pokračujeme až do Nespek. Zde odbočujeme vpravo do vesničky. Po několika desítkách metrech nacházíme restauraci Na Staré (Stará Hospoda) - můžeme vřele doporučit. Po doplnění tekutin v podobě studené pomerančové limonády a suprové obsluhy dáváme borůvkové knedlíky, které jsou jak od maminky. Po zaplacení spěcháme asi 100m na autobusovou zastávku, od které nám jede autobus (18Kč) do Senohrab. Zde čekáme několik minut na vlak zpět do Prahy hl.n. Dál pokračujeme přesunem na Masarykovo nádráží a na spoj zpět domů. Závěrečné zhodnocení a večeře už je v restauraci KUP v Českém Brodě.